Γιορτάζουμε σήμερα 22 Νοεμβρίου, ημέρα μνήμης των Αγίων Φιλήμονoς, Αρχίππου, Ονησίμου και Απφίας, ας πούμε λίγα λόγια:
Οι Άγιοι Φιλήμων, Άρχιππος, Ονήσιμος και Απφία ήταν μαθητές του Αποστόλου Παύλου περίπου το 54 μ.Χ. και τους αναφέρει ο Απόστολος Παύλος στην επιστολή του προς Φιλήμονα.
Ο Άγιος Φιλήμων και η σύζυγός του Απφία ήταν χριστιανοί στην πόλη των Κολοσσών, με ανεπτυγμένο το αίσθημα της φιλανθρωπίας. Χρησιμοποιούσαν τα πλούτη τους σε ελεημοσύνη για την ανακούφιση των φτωχών, των ασθενών, με σκοπό την ανάπτυξη του έργου του Χριστού.
Στο χριστιανισμό προσήλθαν μέσω του Αποστόλου Παύλου, όταν αυτός είχε έλθει στην πόλη τους. Μάλιστα, για τις αγαθοεργίες του Αγίου Φιλήμονος γράφει συγκεκριμένα: «Χάριν έχομεν πολλήν και παράκλησιν επί την αγάπη σου ότι τα σπλάγχνα των Αγίων αναπέπαυται διά σου, αδελφέ» (Προς Φιλήμονα, 7). Δηλαδή, έχουμε πολλή χαρά και παρηγοριά για την αγάπη σου, διότι οι καρδιές των αδελφών χριστιανών έχουν βρει ανάπαυση με τις ευεργεσίες και αγαθοεργίες σου, αδελφέ.
Για τον Άγιο Άρχιππο λέγεται ότι ήταν συγγενής, ίσως και γιος του Αγίου Φιλήμονος και της Αγίας Απφίας. Ο Απόστολος Παύλος, επειδή ο Άγιος Άρχιππος είχε μεγάλη αφοσίωση στη διάδοση του Ευαγγελίου, στην προς Φιλήμονα επιστολή του τον ονομάζει στρατιώτη.
Ο Άγιος Ονήσιμος ήταν υπηρέτης του Αγίου Φιλήμονος, από τον οποίο έφυγε και πήγε στη Ρώμη. Εκεί συνάντησε τον Απόστολο Παύλο, που τον έστειλε πίσω στο Φιλήμονα, χριστιανό πλέον. Και παρακαλεί τον Άγιο Φιλήμονα να δεχθεί τον Άγιο Ονήσιμο, όχι σαν υπηρέτη, αλλά σαν αδελφό. Κατά την παράδοση, όλοι Μαρτύρησαν για τη διάδοση του Ευαγγελίου.
Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!
Ανάλυση ονομάτων:
ΦΙΛΗΜΟΝ: (από το φίλημα) = ο αγαπών και αγαπώμενος.
ΑΡΧΙΠΠΟΣ: (άρχων + ίππος) = ο κύριος των αλόγων.
ΟΝΗΣΙΜΟΣ: (από την λέξη ονίνημι = ωφελώ) = ο ωφέλιμος.
Απολυτίκιο:
Ἦχος δ'. Ταχύ προκατάλαβε.
Tετρὰς ἡ θεοσύλλεκτος τῶν ἀποστόλων Χριστοῦ Φιλήμων καὶ Ἄρχιππος καὶ σὺν Ἀπφίᾳ ὁμοῦ, ὁ θεῖος Ὀνήσιμος, λάμψαντες τοῖς ἐν σκότει ἀληθείας τὴν γνῶσιν, ἤθλησαν ὁμοφρόνως καὶ τὴν πλάνην καθεῖλον, καὶ νῦν ἐξευμενίζονται πᾶσι τὸν Κύριον.
Οι Άγιοι Φιλήμων, Άρχιππος, Ονήσιμος και Απφία ήταν μαθητές του Αποστόλου Παύλου περίπου το 54 μ.Χ. και τους αναφέρει ο Απόστολος Παύλος στην επιστολή του προς Φιλήμονα.
Ο Άγιος Φιλήμων και η σύζυγός του Απφία ήταν χριστιανοί στην πόλη των Κολοσσών, με ανεπτυγμένο το αίσθημα της φιλανθρωπίας. Χρησιμοποιούσαν τα πλούτη τους σε ελεημοσύνη για την ανακούφιση των φτωχών, των ασθενών, με σκοπό την ανάπτυξη του έργου του Χριστού.
Στο χριστιανισμό προσήλθαν μέσω του Αποστόλου Παύλου, όταν αυτός είχε έλθει στην πόλη τους. Μάλιστα, για τις αγαθοεργίες του Αγίου Φιλήμονος γράφει συγκεκριμένα: «Χάριν έχομεν πολλήν και παράκλησιν επί την αγάπη σου ότι τα σπλάγχνα των Αγίων αναπέπαυται διά σου, αδελφέ» (Προς Φιλήμονα, 7). Δηλαδή, έχουμε πολλή χαρά και παρηγοριά για την αγάπη σου, διότι οι καρδιές των αδελφών χριστιανών έχουν βρει ανάπαυση με τις ευεργεσίες και αγαθοεργίες σου, αδελφέ.
Για τον Άγιο Άρχιππο λέγεται ότι ήταν συγγενής, ίσως και γιος του Αγίου Φιλήμονος και της Αγίας Απφίας. Ο Απόστολος Παύλος, επειδή ο Άγιος Άρχιππος είχε μεγάλη αφοσίωση στη διάδοση του Ευαγγελίου, στην προς Φιλήμονα επιστολή του τον ονομάζει στρατιώτη.
Ο Άγιος Ονήσιμος ήταν υπηρέτης του Αγίου Φιλήμονος, από τον οποίο έφυγε και πήγε στη Ρώμη. Εκεί συνάντησε τον Απόστολο Παύλο, που τον έστειλε πίσω στο Φιλήμονα, χριστιανό πλέον. Και παρακαλεί τον Άγιο Φιλήμονα να δεχθεί τον Άγιο Ονήσιμο, όχι σαν υπηρέτη, αλλά σαν αδελφό. Κατά την παράδοση, όλοι Μαρτύρησαν για τη διάδοση του Ευαγγελίου.
Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!
Ανάλυση ονομάτων:
ΦΙΛΗΜΟΝ: (από το φίλημα) = ο αγαπών και αγαπώμενος.
ΑΡΧΙΠΠΟΣ: (άρχων + ίππος) = ο κύριος των αλόγων.
ΟΝΗΣΙΜΟΣ: (από την λέξη ονίνημι = ωφελώ) = ο ωφέλιμος.
Απολυτίκιο:
Ἦχος δ'. Ταχύ προκατάλαβε.
Tετρὰς ἡ θεοσύλλεκτος τῶν ἀποστόλων Χριστοῦ Φιλήμων καὶ Ἄρχιππος καὶ σὺν Ἀπφίᾳ ὁμοῦ, ὁ θεῖος Ὀνήσιμος, λάμψαντες τοῖς ἐν σκότει ἀληθείας τὴν γνῶσιν, ἤθλησαν ὁμοφρόνως καὶ τὴν πλάνην καθεῖλον, καὶ νῦν ἐξευμενίζονται πᾶσι τὸν Κύριον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου