Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ ΛΟΥΚΑ

 Μια πρόσκληση, με δυο λέξεις, αγαπητοί μου αδελφοί, ακούγεται στο σημερινό Ευαγγέλιο του Λουκά, η οποία είναι η πιο ευλογημένη πρόσκληση, που ακούστηκε ποτέ. Μια πρόσκληση, που βγήκε από τα χείλη του Χριστού μας. Ακολούθει μοι.


Μας προσκαλεί όλους ο Χριστός να τον ακολουθήσουμε, εξάλλου και γι’αυτό το λόγο σαρκώθηκε, για να μας καλέσει, όλους σε μετάνοια, σε νέα ζωή, στη λύτρωση και στη σωτηρία, στην αιώνιο ζωή.


Ακολούθει μου είπε στους πρώτους ψαράδες, που συνάντησε μπροστά του, στον Ανδρέα και στον Πέτρο κι εκείνοι άφησαν τα πάντα και τον ακολούθησαν. Έτσι έγινε και με τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη. Ακολούθει μοι, είπε στο Ματθαίο κι εκείνος, άφησε το τελωνείο κι έγινε απόστολος και ευαγγελιστής.


Κι όμως σήμερα, ακούσαμε ότι κάποιος αρνήθηκε, την πρόσκληση του θεανθρώπου. Ακολούθει μοι του λέει ο Χριστός κι εκείνος, γυρίζει τα νώτα του. Σκύβει το κεφάλι του και στυγνός και κατηφής, γεμάτος λύπη φεύγει. Τι φταίει άραγε και έδειξε, αυτή τη συμπεριφορά; Εφόσον γι’αυτό πήγε, για να ρωτήσει πως θα κερδίσει την αιώνιο ζωή! Γιατί να φύγει; Εφόσον, από παιδί τηρούσε τις εντολές του Θεού! Και τώρα που του δίνεται η ευκαιρία να σωθεί, κολάζεται .


Αυτό έγινε, γιατί δεν είχε τη δύναμη, να κάνει αυτό που του είπε ο Χριστός. Ένα σου λείπει να κάνεις, για να γίνεις δικός μου και να σωθείς. Πούλησε τα υπάρχοντα σου και δώστα στους φτωχούς γιατί ο νέος αυτός «ην γαρ πλούσιος», μας λέει το ευαγγέλιο.


Έτσι αγαπητοί μου η σημερινή περικοπή, μας δίνει αφορμή, να ξανασκεφτούμε το θέμα, φτώχεια-πλούτος. Αυτό όμως που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, είναι ότι ο πλούτος και η φτώχεια, δεν αποτελούν προνόμια για τη σωτηρία μας μπροστά στα μάτια του Θεού. Υπάρχουν κακοί πλούσιοι και καλοί φτωχοί, όπως και το αντίθετο.


Ο φτωχός ο οποίος νομίζει, ότι αν πλουτίσει θα γίνει ευτυχής, κυνηγά μια ψευδαίσθηση, που την απατηλότητα της, ζει ο πλούσιος. Το πρόβλημα που αντιμετώπιζε, ο πλούσιος και δεν ακολούθησε το Χριστό, ήταν ότι του έλειπαν, κάποια χαρακτηριστικά . Η ευθύνη, η ελευθερία, η δικαιοσύνη και η αγάπη.


Ευθύνη: Κατέχουμε, σημαίνει, μπορώ να να χρησιμοποιώ κάτι ελεύθερα. Η ελευθερία αυτή όμως, έχει όρια. Γι’αυτό το λόγο, απ’ ότι έχουμε δεν δικαιούμαστε, να το καταχραστούμε, να κάνουμε άσωτη και εγωιστική χρήση.


Έχουμε δηλαδή ευθύνη απέναντι στο Θεό και στους ανθρώπους, για ότι έχουμε. Έχεις περισσότερα, για να γίνεις και έτερος οικονόμος καλός, μας λέει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.


Ελευθερία: Το χρήμα, είναι ακριβώς χρήμα. Το χρησιμοποιούμε, για την επιδίωξη ορισμένων σκοπών. Όταν όμως γίνει αυτοσκοπός, χάνει το νόημα του. Αντί να δημιουργεί μια περιοχή ανέσεως, χαλκεύει δεσμά. Αυτά τα δεσμά, είδε ο Χριστός, ότι είχαν υποδουλώσει τον πλούσιο και του είπε να τα σπάσει, αλλά εκείνος δεν μπόρεσε.


Δικαιοσύνη: Σημαίνει δίκαιοι απόκτηση και δίκαιη κατανομή αγαθών. Είναι γνωστό, ότι ο εύκολος πλούτος δύσκολα αποκτάται, με δίκαια μέσα. Και η δίκαιη κατανομή, δεν είναι θέμα δικαίου συστήματος, αλλά δικαίων ανθρώπων. << Δικαιοσύνη μάθετε οι ενοικούντες επι της γης. (Ησ.κστ,9) τονίζει ο προφητικός λόγος.


Αγάπη: Η αγάπη ανοίγει προς τους άλλους. Μας οδηγεί στην προσφορά, νικά το συμφέρον και την ιδιοτέλεια. Όταν υπάρχει η αγάπη, δεν ρωτάει ο άνθρωπος, τι πρέπει να κάνει, για να κληρονομήσει τη βασιλεία των ουρανών.


Ο Χριστός πλούσιος ων και επτώχευσε δι ημάς( Β’ Κορ.9). Μας χάρισε τη βασιλεία των ουρανών, μέσα από τη σταυρική του θυσία. Μέσα από την άδολη του αγάπη.


Έτσι αγαπητοί μου με γνώμονα την πτώχεια του Κυρίου μας, με την ευθύνη, την ελευθερία, τη δικαιοσύνη και κυρίως την αγάπη, τα υλικά αγαθά εξαγιάζονται και μας εξασφαλίζουν, τη δυνατή ευτυχία στη γη και θησαυρό στην ουράνιο βασιλεία. Αμήν.


π.Δ.Β.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου